Vejledning om klagemuligheder på spildevandsområdet

Vejledning om klagemuligheder på spildevandsområdet

Hvis du som kunde hos Kerteminde Forsyning ikke er tilfreds med din regning eller andre forhold vedrørende spildevand, har du forskellige muligheder for at klage.

I første omgang kan du skriftligt henvende dig til vores kundeservice. Ofte er der nemlig tale om en fejl eller misforståelse, som uden videre kan opklares via dialog.

Vores adresse er:

Kerteminde Forsyning A/S

Kohaven 12

5300 Kerteminde

Eller på e-mail: forsyning@kertemindeforsyning.dk

Kan sagen ikke klares på den måde, kan du gå et skridt videre og klage til et ankenævn.

Hvis du har klaget til Kerteminde Forsyning vedrørende spildevand, og du ikke er tilfreds med svaret eller afgørelsen, bør du sikre dig, at du som minimum har svaret eller afgørelsen på skrift, f. eks. i en e-mail eller i et brev.

Du kan klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:

Konkurrence – og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Du kan også klage online til via dette link til den offentlige forbrugerportal (Vælg: ”energi” og følg instruktionen).

www.forbrug.dk kan du se, hvad det koster at indsende en klage.

Styrelsen vil søge at mægle mellem dig og Kerteminde Forsyning. Opstår der ikke enighed mellem Kerteminde Forsyning og dig, har du mulighed for at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. Det koster et klagegebyr på kr. 400, som vil blive tilbagebetalt hvis du får medhold.

Bor du i EU uden for Danmark, kan du klage gennem EU-kommissionens onlineplatform: ec.europa.eu/consumers/odr/.​

Kerteminde Forsyning A/S    Kohaven 12    5300 Kerteminde    Kundeservice: 70 25 33 33    ​E-mail: forsyning@kertemindeforsyning.dk
​ Vagttelefon (akutte henvendelser) Spildevand: 65 32 55 37    ​Vagttelefon (akutte henvendelser) Vand/varme: 21 24 51 50​